Известие

Collapse
No announcement yet.

Подгревни свещи

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Първоначално публикувано от RomeoJTD Покажи съобщение
    2 модула поръчах по нета втора ръка,егати и къръка дето съм и двата модула да ми ги пратят повредени,но сега като вземам друг ще го пробвам на място да видим какъв ще е резултатът.
    При положение, че си сменил няколко модула безрезултатно, мисля, че е време да видиш дали проблема не е в самото свързване на въпросния модул. Свещите си ги проверил, но другите връзки на модула, като захранвания и връзки към ECU - то проверявал ли си ги?

    Ето я схемата:



    Провери всичко бавно и методично преди да търсиш нов модул.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #32
      Първоначално публикувано от RomeoJTD Покажи съобщение
      Имам подгрев на антифриза, проверил сам ги те са 3 свещи и са си ок.
      Колега myato,написал съм че съм сменил 2 релета и ефекта е никакъв, във момента съм със 3 релета.
      Извинявай, някаде ми се е загубило от погледа.

      Първоначално публикувано от RomeoJTD Покажи съобщение
      Днес пак си играх с тия подгреви и ето какво установих-

      мерих директно на голяма букса където са подгревните свещи на двигателя всичките 5 си показваха нормално верига.

      после мерих и 3 те свещи на подгрева на антифриза при откачени кабели и 3 те даваха верига,но само една от тях която съм отбелязал със червената стрелка кабела и имаше връзка към малката букса на релето,другите 2 свещи нямаха директна връзка към буксата на релето,незнам дали всичко това е нормално.

      Помагайте че идват студовете и ще скапя и новият акумулатор.Няма ли някакви схеми на подгрева на антифриза че там много не ми я ясно как стават нещата ?
      Първоначално публикувано от RomeoJTD Покажи съобщение
      ecotronic - значи съм в грешка мислех че и двете се захранват от релето което е за подгрев на мотора,аз къде да търся повредата в кое от двете релета,реотана на контролното табло ми мига 10 пъти и ми дава грешка P0380 ?
      Както вече е написал колегата ecotronic, системите са си отделно и подгрева на антифриза не се чеква от ЕКУ-то. На схемата, постната от колегата само ще допълня, че ЕКУ-то управлява релето през пин 38 по (+), а през пин 51 по (-).
      Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

      Comment


      • #33
        благодаря колеги много ме улеснихте,тъкмо щях да питам кое обозначение за кое е,утре ще направя проверка дали изобщо се захранва релето по пин 38 и 51.
        Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD 2001 150 HP Berlina

        Comment


        • #34
          myato,ecotronic - колеги вие познахте,оказа се релето,мерих всичко и стигнах до заключение че към захранването на релето има постоянен ( + ) който идва от ECU по пин 38, а по пин 51 който е ( - ) се управлява захранването на релето и когато ECU отчита че има повреда в релето не пуска захранване и дава грешка P0380,това се отнася и ако има прекъснала подгревна свещ.Смених релето с друго изтрих грешката и засега всичко е ок,дано съм бил полезен
          Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD 2001 150 HP Berlina

          Comment


          • #35
            Първоначално публикувано от RomeoJTD Покажи съобщение
            myato,ecotronic - колеги вие познахте,оказа се релето,мерих всичко и стигнах до заключение че към захранването на релето има постоянен ( + ) който идва от ECU по пин 38, а по пин 51 който е ( - ) се управлява захранването на релето и когато ECU отчита че има повреда в релето не пуска захранване и дава грешка P0380,това се отнася и ако има прекъснала подгревна свещ.Смених релето с друго изтрих грешката и засега всичко е ок,дано съм бил полезен
            Радвам се, че си решил проблема.
            Иначе не е въпрос на "познаване". Дето вика народа: "Не питай старило, питай патило."
            Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

            Comment


            • #36
              Колеги радостта ми трая точно 24 часа след смяната на релето,отново тая грешка p0380,остана само да вадя свещите една по една и да ги закачам на акумулатор да видя как е хавата щото може някоя да ми играе номера ту да работи ту не,какъв е начина да се проверят по този начин свещите,на уреда вече не вярвам,четох из разни чужди форуми че релето сравнява напреженията на всички свещи и ако има утечка някъде няма да пусне подгрева.
              И още един въпрос ако е закачена само малката букса която управлява релето и всичко друго е откачено ECU то ще пусне ли захранване към релето ?
              Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD 2001 150 HP Berlina

              Comment


              • #37
                Направи си следния експеримент:

                1 - Изчисти грешката.
                2 - Откачи захранването на релето (пин "А" на схемата).
                3 - Запали и виж каква е индикацията на таблото и каква грешка ще запише ECU - то.

                Ако индикацията записаната грешка са същите, прегледай много внимателно и почисти всички връзки по веригата +12 V които захранват релето. Прегледай също така и връзката му към шаси.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #38
                  Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                  Направи си следния експеримент:

                  1 - Изчисти грешката.
                  2 - Откачи захранването на релето (пин "А" на схемата).
                  3 - Запали и виж каква е индикацията на таблото и каква грешка ще запише ECU - то.

                  Ако индикацията записаната грешка са същите, прегледай много внимателно и почисти всички връзки по веригата +12 V които захранват релето. Прегледай също така и връзката му към шаси.
                  Сега ще обясня какво направих днес,след като ми даде пак грешката -измерих наново всички свещи - имаше разлика с до 0,2,-0,3 ома от някои но всички си даваха верига,разкачих плюсовата кутия с предпазителите от акумулатора,почистих я и стегнах всичко що имаше за стягане по нея,прегледах всички предпазители и накрая напръсках със WD40 всички контакти на предпазителите,капачките на свещите и куплунгите на релето,измерих напрежението на пин А си беше 12.3 волта,ефект никакъв.
                  Доколкото разбрах искаш първо да изтрия грешката,после без да давам на контакт откачам 12 волта който идва от акумулатора и давам на контакт да видим каква грешка ще запише ?
                  А връзката към шаси е пин 5 на малката букса нали ?
                  Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD 2001 150 HP Berlina

                  Comment


                  • #39
                    Първоначално публикувано от RomeoJTD Покажи съобщение
                    Сега ще обясня какво направих днес,след като ми даде пак грешката -измерих наново всички свещи - имаше разлика с до 0,2,-0,3 ома от някои но всички си даваха верига,разкачих плюсовата кутия с предпазителите от акумулатора,почистих я и стегнах всичко що имаше за стягане по нея,прегледах всички предпазители и накрая напръсках със WD40 всички контакти на предпазителите,капачките на свещите и куплунгите на релето,измерих напрежението на пин А си беше 12.3 волта,ефект никакъв.
                    Доколкото разбрах искаш първо да изтрия грешката,после без да давам на контакт откачам 12 волта който идва от акумулатора и давам на контакт да видим каква грешка ще запише ?
                    А връзката към шаси е пин 5 на малката букса нали ?
                    Да, това искам. Мисълта ми е, че ти мериш нормално наличие на +12V на пин А, но дали това напрежение не кляка или не изчезва напълно, когато свещите заработят, това не е ясно.
                    Това че си почистил всички връзки е добре, но въпреки това е добре напрежението да се мери в работни условия.

                    Масата на релето за подгрева е пин 1 от малката букса.
                    Пин 5 за който говориш е някаква връзка към ECU - то, която не знам за какво служи.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #40
                      Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                      Да, това искам. Мисълта ми е, че ти мериш нормално наличие на +12V на пин А, но дали това напрежение не кляка или не изчезва напълно, когато свещите заработят, това не е ясно.
                      Това че си почистил всички връзки е добре, но въпреки това е добре напрежението да се мери в работни условия.

                      Масата на релето за подгрева е пин 1 от малката букса.
                      Пин 5 за който говориш е някаква връзка към ECU - то, която не знам за какво служи.
                      Да прав си мисля че го мерих този пин 1 и ми даде 0,3 ома към шаси,но със сигурност ще направя всичко както каза утре.А иначе като подам захранване от външен източник на пин 3 и пин 4 релето си щрака,закача ли го към колата и ни ума ни дума.
                      Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD 2001 150 HP Berlina

                      Comment


                      • #41
                        Първоначално публикувано от RomeoJTD Покажи съобщение
                        Да прав си мисля че го мерих този пин 1 и ми даде 0,3 ома към шаси,но със сигурност ще направя всичко както каза утре.А иначе като подам захранване от външен източник на пин 3 и пин 4 релето си щрака,закача ли го към колата и ни ума ни дума.
                        Такива вериги по които текат относително големи токове не е добре да се мерят само с омметър, защото не е ясно, какво става с връзките, когато протече по-голям ток. Поради това е добре да се мери напрежение или ток в реални работни условия.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #42
                          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                          Такива вериги по които текат относително големи токове не е добре да се мерят само с омметър, защото не е ясно, какво става с връзките, когато протече по-голям ток. Поради това е добре да се мери напрежение или ток в реални работни условия.
                          Направих всичко както каза ефект никакъв пак същата грешка,има си връзка към шаси,вече почвам да се съмнявам във ECU то.
                          Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD 2001 150 HP Berlina

                          Comment


                          • #43
                            Първоначално публикувано от RomeoJTD Покажи съобщение
                            Направих всичко както каза ефект никакъв пак същата грешка,има си връзка към шаси,вече почвам да се съмнявам във ECU то.
                            Почвам да си мисля, че има проблем, който гори нещо по електронната част на релето, но не ми остава време да седна и да помисля къде би могъл да е проблема. Ако имаш познат, разбиращ от електроника, занеси му двете "стари" релета и схемите.
                            Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                            Comment


                            • #44
                              Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
                              Почвам да си мисля, че има проблем, който гори нещо по електронната част на релето, но не ми остава време да седна и да помисля къде би могъл да е проблема. Ако имаш познат, разбиращ от електроника, занеси му двете "стари" релета и схемите.
                              Колега аз се занимавам с електроника и така както меря всичко е здраво, само интергала няма кака да се премери,съмнявам се в ECU то тъй като не пуска управляващият минус на пин 51 и като не го пусне релето няма как да се задейства или го пуска когато си иска или следи нещо друго което не е свързано със самото реле и затова не захранва релето,поне така аз си го обяснявам ама като няма принципна схема остава само гадаенето.
                              Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD 2001 150 HP Berlina

                              Comment


                              • #45
                                Без да се изяснят някои неща относно принципа на действие, подходът е само "проба-грешка".
                                Например - защо релето получава +12V на пин 3 от малката букса от ECU - то, след като това може да стане и от общия токов кръг (горивна помпа, инжектори.........).
                                За какво точно служи връзката на пин 5 ?
                                Как точно ECU - то проверява работоспособността на този модул?

                                Не е изключено и проблемът да е в ECU - то.

                                Можеш да опиташ един ресет.


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X